Śniadanie Project Managerów vol. 10!

Śniadanie Project Managerów vol. 10

UPDATE: Basia Rogala z powodów osobistych nie będzie mogła wziąć udziału w wydarzeniu. W związku z tym rolę prelegenta przejmuję ja – zawsze chętna do tego, aby dzielić się z Wami swoim doświadczeniem i przykładami z życia. Tym razem opowiem Wam o specyfice i dynamice współpracy w rozproszonych zespołach.

——————————————————————————————————————————————————————————————————–

Dziewięć spotkań za nami, a wszystko zaczęło się w październiku 2017 roku, uwierzycie? :) Czas mija, a my – zanim się obejrzeliśmy – organizujemy Śniadanie Project Managerów vol. 10. Jako, że “dziesiątka” to okrągła liczba, chciałabym podzielić się z Wami podsumowaniem tego, co dotychczas udało się nam osiągnąć. Dopiero spojrzenie wstecz pozwala zobaczyć jaką drogę już przeszliśmy.

Cel jaki przyświecał nam od początku to budowanie społeczności project managerów. Ktoś kiedyś zapytał: “Skąd wiesz, że Twój cel jest realizowany?”. Dobre pytanie. Aby znaleźć na nie odpowiedź, musiałam lepiej zdefiniować czym jest owa społeczność i jaką misję spełnia. Dzięki warsztatom strategicznym z Bartkiem Piotrowskim, które odbyły się w grudniu 2018 roku udało nam uczynić cel bardziej mierzalnym. Przyjęliśmy, że społeczność to powracająca grupa ludzi i cel ten został zmierzony: w łącznie 9 Śniadaniach Project Managerów, które odbyły się w Krakowie i we Wrocławiu wzięło udział 196 osób, w tym 152 unikalnych uczestników. Wiemy zatem, że wydarzenie przyciąga zarówno stałych bywalców, jak i osoby nowe, co nas bardzo cieszy.

Społeczność to też grupa ludzi, którą przede wszystkim coś łączy – w naszym wypadku jest to zawód project managera, chęć wykonywania tego zawodu, pasja lub po prostu zainteresowanie tematem. Niezależnie od branży łączą nas projekty. I to właśnie o nich rozmawiamy, dzielimy się doświadczeniem i się wspieramy. Przynależymy nie tylko do grupy zawodowej, ale też do grupy śniadaniowej. Jeden z uczestników nazwał nas kiedyś “Śniadaniowcami” – jak Wam się podoba? :)

Kontakty nawiązane podczas Śniadań wychodzą poza miejsce naszych spotkań i żyją własnym życie. Zawiązują się nowe relacje, a kto wie – z czasem być może nawet przyjaźnie. Rodzą się też nowe pomysły i to też jest ogromna wartość tych spotkań. Tak powstały Warsztaty Project Managerów, które stały się naturalną konsekwencją Śniadań – potrzeba dzielenia się wiedzą i doświadczeniem poszła o krok dalej – do wspólnego praktykowania i podnoszenia kompetencji. Również podczas Śniadań zrodził się pomysł zorganizowania wspólnie gry “Castra Romana”, w którą graliśmy w kwietniu 2018 roku, czy integracyjnego wyjścia, które właśnie organizujemy. Wiele pomysłów jest w fazie realizacji lub w kolejce do niej i cieszy nas to niezmiernie :)

Uczestnicy Śniadań angażują się w różne aktywności; są prelegentami na naszych wydarzeniach, mają okazję być trenerami podczas wspomnianych Warsztatów Project Managerów, wspierają się zawodowo, np. gdy ktoś chce zmienić pracę lub się przekwalifikować czy szuka konkretnego doświadczenia, szkolenia, informacji, służą sobie radą.

Nasza społeczność jest otwarta i niezależna, niezwiązana z żadną organizacją przez co jest autonomiczna. Stawia na rozwój project managerów, a nie na “gwiazdy” project managementu. Promuje dobre standardy w zarządzaniu projektami, a nie firmy, ich interesy, czy nazwiska. Jest nieformalna, przez co tak bardzo przez Was lubiana (wiem to z ankiet ;)).

Śniadania Project Managerów organizowane są przez entuzjastów – przez grupę pięciu zaangażowanych osób, których motywacją jest:

  • szerzenie dobrych praktyk i wymiana doświadczeń w gronie pasjonatów zarządzania projektami /Piotr, koordynator Śniadań/;
  • zgłębianie tematu zarządzania projektami, otwartość na nowe pomysły, czerpanie inspiracji ze współpracy i spotkań z nowymi ludźmi, praca z pasją w świetnym gronie /Ilona – nasz przedstawiciel we Wrocławiu/;
  • dzielenie się wiedzą, pomaganie ludziom, zmienianie świata na lepsze /Karol – człowiek, który ma sieć… sieć kontaktów, których potrzebujemy i nie zawahamy się użyć ;)/;
  • budowanie społeczności ludzi z pasją do zarządzania projektami oraz pogłębianie wiedzy w tym temacie /Maciej – koordynator Warsztatów/
  • krzewienie dobrych praktyk i podnoszenie standardów w zarządzaniu projektami oraz dbałość o to, aby za project managerami stały wysokie kompetencje /Karolina, czyli ja – pomysłodawczyni/.

Widzicie wspólny mianownik? ;)

Jest to inicjatywa całkowicie ideologiczna, na której nikt z nas nie zarabia, chyba, że satysfakcję można uznać za wynagrodzenie, a tak niewątpliwie jest. Opłaty pobierane za udział w wydarzeniu przeznaczone są na śniadanie oraz prowizję dla portalu pośredniczącego w sprzedaży biletów. Aby móc dalej się rozwijać, finansowanie jest potrzebne i inicjatywą, która w swoim założeniu ma nam w tym pomóc są właśnie Warsztaty Project Managerów. Na nich również nie zarabiamy, a uzyskane fundusze przeznaczamy na rozwój obydwu wydarzeń.

Tak więc od luźnego pomysłu, któremu przyświecał górnolotnie brzmiący cel: “budowanie społeczności project managerów”, doszliśmy do momentu, w którym z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że stało się to faktem – społeczność project managerów powstała i wciąż się rozwija. Z okazji Śniadania Project Managerów vol. 10 życzę nam wszystkim – uczestnikom i organizatorom, aby ten duch społeczników, działaczy, pasjonatów, osób, którym zależy i które wierzą, że warto zawsze w nas był! W ten sposób nie tylko podbijamy świat project managementu, ale zmieniamy go na lepsze! :)

Śniadanie Project Managerów vol. 10

A teraz już czas przejść do informacji organizacyjnych związanych z nadchodzącym wydarzeniem. Tym razem znów w roli prelegenta będziemy mieli przyjemność gościć uczestniczkę Śniadań – Barbarę Rogalę, która opowie nam o swojej dość nietypowej drodze od project managera do Scrum Mastera.

Agenda wystąpienia (czas trwania prelekcji: 45 minut):

  1. Wprowadzenie
  2. Skąd ten pomysł?
  3. Timeline transformacji, czyli jak to było krok po kroku
  4. Dos and Don’ts z praktyki
  5. Czego zabrakło?
  6. Czego się nauczyliśmy?
  7. Pracujemy w Scrum, co dalej?
  8. Podsumowanie

Informacje organizacyjne:

  • Gdzie: FutureNet Cafe, Rynek 46/47, Wrocław
  • Kiedy: 23/03/2019 (s0bota), godz. 10:0o
  • Czas trwania prelekcji: 45 minut (prelekcja rozpocznie się po śniadaniu)
  • Cena: 30 zł/osobę. W cenę wliczone jest śniadanie :)
  • Zapisy: klik!

Barbara RogalaBarbara Rogala – absolwentka Politechniki Wrocławskiej na kierunkach Elektronika i Telekomunikacja oraz Zarządzanie, certyfikowany Scrum Master i Product Owner. Od pierwszego styku z zespołami deweloperskimi entuzjastka empirycznego podejścia do wytwarzania oprogramowania, Zarządzania 3.0 i Porozumienia Bez Przemocy.

Zespoły, z którymi pracowała tworzyły innowacyjne produkty, takie jak aplikacje do kontrolerów dronów i przetwarzania obrazu czy serwisy społecznościowe dla firm z całego świata (współpracowała m.in. z GIPHY).

Uwielbia się rozwijać, szczególnie w zakresie komunikacji międzyludzkiej i technik ułatwiających zarządzanie i optymalizacje procesów. Prywatnie miłośniczka dobrej książki i nieustannego poszerzania horyzontów. Możecie ją spotkać na szlakach wierzchołków Korony Gór Polski.

Więcej wpisów autora: Karolina Jarocka

Porzuć perfekcjonizm – satysfakcja gwarantowana!

Sam najlepiej zrobisz wszystko, zawsze na czas i zawsze zgodnie z wymaganiami....
Czytaj dalej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *