“Digital Business i E-Commerce Management” – recenzja i konkurs!

 - 26 % Digital Business i E-Commerce Management - Dave Chaffey Digital Business i E-Commerce Management - Dave Chaffey PROMOCJA BESTSELLER Digital Business i E-Commerce Management

W księgarniach pojawiła się najnowsza, szósta edycja i pierwsza w przekładzie polskim prawdziwej
biblii dla specjalistów ze świata e-biznesu – “Digital Business i E-Commerce Management” Dave’a
Chaffey’a. Masz ochotę na tę lekturę? Jeśli tak, wystarczy, że odwiedzisz mój fan page na Facebooku i w komentarzu pod konkursowym wpisem przekonasz mnie do tego, że ta książka powinna być właśnie Twoja! Na Wasze odpowiedzi czekam do środy 21 września. O godz. 20:00 wyłonienie 2 zwycięzców, do których pofrunie nagroda ufundowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN :)

Przyznam, że książkę “Digital Business i E-Commerce Management” autorstwa Dave’a Chaffey’a już kilka lat temu miałam w swoich rękach (wydanie trzecie w oryginale “E-Business and E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice” z 2008 roku). Z racji 6 lat doświadczenia w e-commerce wiedziałam jak ważna jest to pozycja (stała się ona światowym bestsellerem) i nawet nie przypuszczałam, że będę miała okazję recenzować jej przekład, w dodatku najnowsze, szóste wydanie, które zawdzięczamy Wydawnictwu Naukowemu PWN.

Niemalże 700 stron, piękna jakościowo, kolorowa publikacja, nieoceniona zawartość merytoryczna – to prawdziwa biblia dla tych wszystkich, którzy biznesem cyfrowym i handlem elektronicznym zajmują się na co dzień.

O ogromnej wartości tej pozycji wśród innych książek z tego zakresu stanowią doświadczenie i autorytet jej autora. Dave Chaffey jest CEO i współzałożycielem Smart Insights – firmy, której celem jest wspieranie innych przedsiębiorstw i marketerów w zakresie zintegrowanego digital marketingu poprzez szkolenia on-line, książki, przewodniki i szablony, które wykorzystywane są przez członków Smart Insights w ponad 80 krajach. Chaffey uczy sprzedawców internetowych najnowszych i najlepszych praktyk w obszarze marketingu cyfrowego, aby pomóc im poprawić wyniki sprzedaży poprzez uzyskanie maksymalnych korzyści z analityki internetowej i wglądu w rynek.

Ponadto Dave Chaffey jest autorem 5 bestsellerowych książek na temat 5 marketingu cyfrowego, a w 2004 roku został uznany przez “Chartered Institute of Marketing” jednym z 50 światowych guru w zakresie marketingu, którzy kształtują jego przyszłość. Wśród jego klientów znajdują się zarówno wielkie firmy takie jak 3M, Barclaycard, HSBC, Mercedes-Benz czy Nokia, jak i mniejsze: Arco, Confused.com, Euroffice, Hornbill czy i-to-i.

Ta postać jest marką samą w sobie, zatem książka opatrzona nazwiskiem Chaffey’a jest gwarantem merytorycznej jakości, za którą warto zapłacić niemałą cenę (regularna cena książki w PWN wynosi 149,00 zł).

W swojej książce “Digital Business i E-commerce Management” autor przedstawia liczne strategie i przykłady ich zastosowania w świecie biznesu elektronicznego. Porusza temat transformacji – przejścia od biznesu tradycyjnego do cyfrowego, ucząc przy tym jak nie marnować pieniędzy w tym procesie. Duży nacisk położony jest na optymalizację kosztów w każdym aspekcie, nie chodzi bowiem o to, aby wydawać, chodzi o to, aby zarabiać.

Czytając książkę, przechodzimy przez wszystkie etapy – począwszy od rozwoju aż po utrzymanie e-biznesu na wysokim poziomie, od planowania po wdrożenie. Poznajemy najnowsze techniki stosowane z powodzeniem przez wiele firm, uczymy się jak zastosować je w swojej organizacji.

Chaffey już we wstępie definiuje grupę docelową i do niej kieruje poszczególne treści. Są to studenci, specjaliście i menedżerowie oraz prelegenci. Aby ułatwić czytelnikom przebrnięcie przez opasłą lekturę, autor usystematyzował strukturę wszystkich rozdziałów. W każdym z nich znajdziemy:

  • Ćwiczenia ułatwiające zrozumienie treści danego rozdziału (odpowiedzi do ćwiczeń znajdują się na końcu książki)
  • Studia przypadków zaczerpnięte ze świata e-biznesu
  • Rozmowy z menedżerami na temat zastosowanych przez nich strategii
  • Najnowsze trendy cyfrowe
  • “Pola” – sekcja zawierająca bardziej pogłębiony opis danego zagadnienia, jak na przykład realne przykłady zastosowań omawianych zagadnień lub ich genezę
  • “Koncentracja na” – sekcja zawierająca szczegółowy opis konkretnych obszarów
  • Tematy do dyskusji dla menedżerów – sugestie tematów wartych poruszenia podczas procesu cyfryzacji biznesu
  • Definicje pojęć pojawiających się po raz pierwszy
  • Odniesienia do stron internetowych powiązanych tematycznie
  • Podsumowanie treści zawartych w całym rozdziale

Przy tak dużej ilości materiału powyższa struktura odgrywa ogromną rolę. Każdy rozdział zawiera dodatkowo QR kod, który umożliwia poznanie najbardziej aktualnych treści poruszanych w danym rozdziale. Przekierowanie następuje do strony SmartInsights.com, której Dave Chaffey jest współzałożycielem. Treści na stronie są wprawdzie w języku angielskim, co może nie być przystępne dla każdego, niemniej jednak taka opcja nie jest standardem, więc zasługuje na docenienie.

Dostrzegam w książce jedynie 2 mankamenty: język i ciężar. Język jest bez polotu, co zważywszy na objętość nie czyni publikacji “łatwej” w czytaniu i nad tym trochę ubolewam. Być może częściowo to wina przekładu, trochę też pewnie przyzwyczajenia do tego, że ostatnimi czasy rynek poradników biznesowych zdominowały pozycje napisane lekko i humorystycznie, a “Digital Business i E-Commerce Management” z całą pewnością od nich odstaje. Kolejnym minusem jest ciężar książki, która waży prawie 2 kg, co przy jej wymiarach (20,5 x 28,5 cm) sprawia, że nie jest to lektura do torebki, tramwaju czy do poduszki. Ciężko (dosłownie) trzyma się ją w rękach, nawet przy krótkim czytaniu.

Niemniej jednak powyższe “wady” w żadnym stopniu nie umniejszają tego, o co tak naprawdę w książce chodzi – jej potencjału i ogromu wiedzy, dużej wnikliwości autora i pogłębienia tematów, powiedziałabym nawet, że wyczerpania ich “do spodu”.

“Digital Business i E-commerce Management” to teoria i praktyka w jednym. Nie było zagadnienia, na które nie znalazłam w tej książce odpowiedzi. Nie jest to lektura, którą czyta się jednym tchem, ale czytana z uwagą i na raty przyniesie korzyści wszystkim tym, którzy poruszają się w świecie marketingu cyfrowego oraz handlu elektronicznego.

 

Więcej wpisów autora: Karolina Jarocka

AMA #1 Kultura organizacyjna w trakcie i po koronawirusie

Czy zastanawiałeś się jak w czasach COVID-19 zmienia się zbiór norm i...
Czytaj dalej

2 komentarze

  • Bardzo chętnie przeczytałbym tę książkę jednak FB(I) nie jest dla mnie, nie będę zakładał konta.
    Z drugiej strony obecnie bardziej jestem zainteresowany możliwością zajęcia się pracą w obszarach które opisuje ta książka.

    • Michał, nie pozwólmy, aby brak konta na FB stał się przeszkodą! :) Napisz swój komentarz tu, a ja w Twoim imieniu opublikuję Twoją odpowiedź pod wpisem na FB i tym sposobem weźmiesz udział w konkursie :) O wygranej (czego życzę!) poinformuję tą drogą ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *